Door de jarenlange ervaring die onze medewerkers hebben opgebouwd van de organisatie en alle bedrijfsprocessen bij FloraHolland zijn we in staat bij veel projecten op efficiënte wijze een belangrijke bijdrage te leveren aan het leiden van projecten, het ontwerpen van processen en systemen en het opstellen en uitvoeren van test- en implementatietrajecten.

Overname veilingactiviteiten (TFA) van de Mavuno groep

Zo heeft Agritect Advies Royal FloraHolland ondersteund bij de overname van de activiteiten van de importveiling TFA. In een aantal fasen zijn de veilingactiviteiten van TFA in de processen van RoyalFloraHolland geïntegreerd. In de eerste fase zijn de bestaande systemen van TFA aangesloten op die van Royal FloraHolland, zodat de importproducten die bij TFA worden verwerkt kunnen worden geveild bij Royal FloraHolland. In volgende fasen zijn de verwerkingsactiviteiten verhuisd naar Royal FloraHolland en zijn zoveel mogelijk Royal FloraHolland-systemen ingezet voor de ondersteuning van de processen. Agritect Advies verzorgt in dit project de proces- en informatieanalyse.

Nieuw concernbreed factureringssysteem

Als vervolg op de diverse veilingfusies heeft Royal FloraHolland één centraal systeem voor de facturatie naar kopers en kwekers gerealiseerd en ingevoerd. Vanaf de start van dit complexe project is Agritect Advies betrokken bij het opstellen van de Visie en Scope van het project en bij het opstellen van de specificaties. Daarna heeft Agritect Advies meegewerkt aan de realisatie en invoering van dit SAP systeem. Inmiddels is het systeem operationeel.

Uniforme veilsystemen

In de periode 2006 - 2008 was Agritect Advies nauw betrokken bij de ontwikkeling van het nieuwe kloksysteem van (toen nog) Bloemenveiling Aalsmeer. Agritect Advies heeft meegewerkt aan de specificatie van de toekomstvaste systeem en het projectmanagement gevoerd bij de ontwikkeling en bij de invoering.
Na de fusie heeft Royal FloraHolland besloten dit systeem uit te bouwen en in te zetten als concern-brede oplossing voor alle vestigingen. Agritect advies heeft ook bij deze stap een belangrijke bijdrage geleverd bij opstellen van de specificaties.

Klokverkoop

Klokvoorverkoop maakte als een van de vermarktingsinstrumenten deel uit van het concept van FloraHolland E-trade. De logistieke kosten van het orderpick-proces voor het veilen wogen toen echter niet op tegen de voordelen waardoor de pilot gestopt moest worden.
Daarna heeft Agritect Advies de processen en systemen ontworpen om de logistieke afhandeling van Klokvoorverkoop via de reguliere klokdistributie te laten lopen. Inmiddels weten steeds meer kopers en kwekers Klokvoorverkoop te vinden. Jaarlijks laat Klokvoorverkoop een jaarlijkse omzetstijging van circa 100% zien.

E-trade

FloraHolland e-Trade is ontstaan vanuit een behoefte van exporteurs en groothandelaren om 24 uur per dag, zeven dagen per week aanbod te kunnen bieden aan eindklanten. FloraHolland e-Trade maakte het mogelijk om vers (nog niet gekocht) product, direct vanaf de kweker, gedurende 16 uur per dag aan te bieden aan de klant. De focus ligt daarbij op de daghandel van snijbloemen.
FloraHolland e-Trade is gestart als pilot voor de FloraHolland vestiging Naaldwijk. Deze pilot is samen met kwekers en kopers ontwikkeld en succesvol verlopen. Daarna is FloraHolland e-Trade doorontwikkeld tot reguliere dienst van Royal FloraHolland op het FloraMondo-platform.

logo

    Coenecoop 4A
       2741 PG  Waddinxveen

    (+31) (0)182 623 222
    info@metix.nl

Sorry, this website uses features that your browser doesn’t support. Upgrade to a newer version of Firefox, Chrome, Safari, or Edge and you’ll be all set.